Op allerlei manieren worden mensen geholpen door mijn klant. Daar hebben ze zelfs professionals voor in dienst én ze doen dat zonder enige subsidie. Ze beschikken ook over een mooi gebouw waar ze regelmatig zalen in verhuren. Dus toen een grote TV-productiemaatschappij mailde dat ze een avondje een zaal nodig hadden voor opname van een nieuw Tv-programma, kon mijn klant hen van dienst zijn. In dit nieuwe programma slaan buren de handen ineen om een gezin uit hun buurt, dat zich een uitzichtloze (financiele) situatie bevindt, te helpen. Er werden afspraken gemaakt, producent kreeg een hoge korting en mijn klant introduceerde hen ook nog bij haar netwerk, waardoor nog meer hulp beschikbaar kwam.
Vlak voor en tijdens de opname had de producent nog meer wensen en ook deze werden kosteloos door mijn klant ingewilligd.
Na een lange dag werden de beroemde presentator, de cameraploeg, de geluidsmensen, de regisseur, assistenten en nog veel meer voldaan uitgezwaaid door mijn klant: het getroffen gezin kreeg hulp!! De factuur werd verstuurd, helemaal conform de afspraken. Je raadt het al… helaas werd die, ondanks excuses en nog meer excuses van de productiemedewerkers, niet voldaan. Totdat ik me ermee ging bemoeien. Toen werd de factuur uiteindelijk wel voldaan, maar de incassokosten niet ad E 40,00. Triest dat juist zo’n programma, die zeggen dat ‘mensen helpen’ centraal staat, slachtoffers maakt. Gelukkig is de core business van ons ook mensen – lees klanten -helpen. Ik weet zeker dat ik hier samen met mijn klant wel uit ga komen. En ja, de dagvaarding is inmiddels uitgebracht…